ANPC

http://www.anpc.gov.ro/

”Este esential pentru noi, consumatorii sa avem produse si servicii de calitate. Acest lucru reprezinta unul din drepturile noastre de consumatori. Dreptul de a fi informati, de a fi ascultati, dreptul la securitate si de a alege produse si servicii reprezinta drepturi fara de care o piata stabila nu poate functiona. Actiunile de control si supraveghere a pietei intensificate, responsabilizarea tuturor factorilor implicati, educarea si informarea corecta, completa si precisa a consumatorilor reprezinta modalitatile prin care le putem demonstra cetatenilor ca drepturile fundamentale si esentiale le sunt respectate. Atunci cand drepturile v-au fost incalcate apelati, cu incredere, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. Respectarea drepturilor dumneavoastra este prioritatea noastra!” - Marius Alexandru DUNCA, presedinte ANPC

15 martie 2015 reprezinta  Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor, tema anului 2015 fiind  ”Dreptul consumatorilor la hrana sanatoasa”.

ANPC isi propune:
 - cresterea gradului de constientizare a drepturilor de care beneficiaza consumatorii si stimularea acestora de a actiona in acord cu aceste drepturi, de a solicita despagubiri astfel incat sa fie crescute standardele pietei;
- cresterea responsabilitatii fiecarei  entitati in parte pentru a avea pe piata produse si servicii de calitate, pentru a fi informati corect si transparent si pentru a crea  o piata stabila;
- o maxima armonizare europeana, un autocontrol crescut al operatorilor economici, actiuni de control intensificate, concomitent cu actiuni de consiliere a acestor operatori pot duce la existenta produselor si serviciilor de calitate pe piata.

Biroul de presa

12 martie 2015

Vanzarile cu pret redus, controlate de ANPC

Autoritatea  Nationala pentru Protectia Consumatorilor a desfasurat in perioada  02–06.02.2015 o actiune de verificare a respectarii prevederilor legale in cadrul vanzarilor cu pret redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promotionale etc), direct si online.

Date sintetice

Au fost verificati 630 de operatori economici, din care 607 cu vanzare directa si 23 cu vanzare online.
- La 398 din cei 630 controlati, reprezentand 63,17%, s-au depistat abateri de la prevederile legale.


Masuri dispuse si sanctiuni aplicate

- s-au aplicat 449 de sanctiuni, dintre care 268 de amenzi contraventionale in valoare de 932.300 lei si 181 de avertismente.

Marius Alexandru Dunca, Presedinte ANPC : Sfatuiesc consumatorii sa verifice daca reducerea de preturi promovata este cea reala (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casa, daca pretul afisat este cel facturat) si daca oferta mai este valabila in momentul respectiv. Comisarii ANPC vor sanctiona orice neregula de la prevederile legale.”

Citeşte mai departe...

Ghidul privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare (Regulamentul CE 1169/2011)

Ghidul privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare (Regulamentul CE 1169/2011)

Indicarea preturilor pentru produselor alimentare si incadrarea in data durabilitatii minimale, respectiv a datei limita de consum, verificate de ANPC

In perioada 09-13.02.2015 Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a desfasurat actiuni de control cu privire la modul de respectare a prevederilor legale la indicarea preturilor la comercializarea produselor alimentare si incadrarea in data durabilitatii minimale, respectiv data limita de consum (produse perisabile din punct de vedere microbiologic) a produselor alimentare existente la comercializare.

- Au fost controlati 732 operatori economici, constatandu-se abateri la 622 (aprox. 85%). 
- A fost verificata o cantitate de cca. 141 tone produse alimentare, constatandu-se ca cca. 14 tone(10%) nu se incadrau in prevederile legale privind protectia consumatorilor.

Masuri dispuse: 
- oprirea definitiva si retragerea de la comercializare a 916 kg produse alimentare in valoare de 10.000 lei, produse improprii consumului uman;
- aplicarea de 688 sanctiuni contraventionale dintre care 459 amenzi contraventionale in valoare de 1.293.300 lei si  229 avertismente pentru incalcarea reglementarilor privind protectia consumatorilor.

Marius Alexandru Dunca, Presedinte ANPC:” Sfatuiesc consumatorii sa citeasca atent eticheta produselor alimentare, astfel incat sa aleaga doar produse a caror data de expirare sa nu fie depasita. De asemenea, ofertele existente la promotie trebuie verificate de consumatori astfel incat sa nu le afecteze interesul economic. Operatorii economici care nu respecta legislatia drepturilor consumatorilor vor fi aspru sanctionati.” 

Citeşte mai departe...

„Cornul si laptele” si „mere in scoli” in semestrul I al anului scolar, verificate de ANPC

In perioada 15 septembrie 2014 – 30 ianuarie 2015 comisarii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor au verificat modul de aplicare al prevederilor legale privind acordarea de produse lactate si de panificatie pentru copiii prescolari din gradinitele de stat cu program normal si elevii din invatamantul de stat primar si gimnazial, precum si al programului de incurajare a consumului de fructe in scoli.

Concluziile controalelor desfasurate pot fi rezumate, astfel:
- controlul a cuprins 1.452 actiuni de verificare si control (938 scoli, 482 gradinite, 23 producatori si 9 distribuitori);
- au fost oprite definitiv de la distributie 326 kg produse lactate, de panificatie si mere, in valoare de cca. 713 lei, care erau improprii consumului;
- au fost oprite temporar de la distributie 43,4 kg de produse de panificatie, in valoare de 326 lei, pana la remedierea deficientelor constatate;
- pentru deficientele constatate au fost aplicate 16 de sanctiuni contraventionale constand in 12 amenzi contraventionale insumand 58.500 lei si 4 avertismente.

Principalele abateri constatate:
Mun. Bucuresti- lapte UHT cu proprietati organoleptice necorespunzatoare- amenda contraventionala- 10.000 lei
Jud. Cluj- cornuri ale caror date de identificare erau acoperite de inscrierea datei durabilitatii minimale- amenda- 5.000 lei
Jud. Cluj- nerespecatrea graficelor de distributie a laptelui UHT 1,8% grasime-5.000 lei
Jud. Harghita- fabricarea si distribuirea de cornuri cu abateri negative ale cantitatii nete peste limita maxima tolerata-2 amenzi in valoare de 23.500 lei
Jud. Harghita- cornuri cu abateri de etichetare(ingredientele din lista nu erau inscrise in ordine descrescatoare)- amenda 10.000 lei
Jud. Maramures- laptele era depozitat necorespunzator; ambalaje sparte, cu continutul scurs, miros intepator - amenda- 2.000 lei
Jud. Mures- cornuri cu abateri de etichetare(lipsa inscrierii pe ambalaj a datei durabilitatii minimale)- amenda 3.000 lei

Marius Alexandru Dunca, Presedinte ANPC:”Copiii reprezinta preocuparea noastra principala si avem obligatia de a le oferi produse care sa nu le puna in pericol sanatatea. Produsele oferite prin Programul” Cornul si laptele” si „Mere in scoli” trebuie sa fie corespunzatoare din punct de vedere calitativ si distribuite conform graficului. Orice neregula va fi aspru sactionata.”

Citeşte mai departe...

Ce solutii ofera bancile pentru clienti cu credite in CHF ?

 

 

Ca urmare a riscurilor semnificative aferente imprumuturilor in valuta straina, este necesar sa se prevada masuri clare pentru a-i sprijini pe consumatorii cu privire la constientizarea riscului pe care si-l asuma, precum si cu privire la posibilitatea limitarii expunerii la riscul ratei de schimb valutar pe durata creditului.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a intreprins toate demersurile necesare pentru a indeplini rolul de mediator in relatia dintre banci si consumatori in contextul legislatiei in vigoare.  Insa, aceasta conduce, cel mult, la rezolvarea punctuala, cu o scadere nesemnificativa a costurilor pentru un numar mic de consumatori.
Pentru a stabili un echilibru intre drepturile si obligatiile partilor, apreciem ca este necesara o solutie legislativa prin care sa se impuna impartirea riscurilor si aplicarea principiului echitatii. Insa, pana la implementarea solutiilor legislative avem nevoie de masuri imediate pentru a evita aparitia unor fenomene sociale grave.
Dorim evitarea situatiei in care consumatorul este cel care suporta riscurile in totalitate. Intotdeauna se aduce in discutie riscul financiar la care sunt supuse bancile, falimentul in care ar putea intra, faptul ca vor pleca din tara etc, niciodata nu se vorbeste despre ce se intampla cu consumatorii romani si familiile acestora – faptul ca raman fara locuinta si fara venituri, aceste cazuri neputand beneficia nici macar de ajutor social din partea statului.
In acest sens, adresam in mod public, tuturor institutiilor financiar bancare, implicate in criza CHF, urmatoarea intrebare:
- Ce solutii concrete oferiti clientilor aflati in imposibilitatea de a-si plati ratele lunare, clienti bun-platnici pâna la aparitia crizei CHF ? Ne referim la solutii care sa vizeze intreaga perioada de creditare, nu solutii pe termen scurt. Ne dorim solutii care sa acopere o parte semnificativa a costurilor aparute in urma cresterii valorii CHF.
Cresterea valorii CHF are efecte imediate, efecte care aduc beneficii institutiilor financiar bancare si prejudicii consumatorilor, astfel ca dorim gasirea de solutii imediate din partea institutiilor de creditare.


Marius Alexandru DUNCA,
Presedinte Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

 

Placheta TELEFONUL CONSUMATORILOR

Placheta TELEFONUL CONSUMATORILOR

Modelul poate fi descarcat in format electronic ( pentru fiecare judet ) de pe site-ul oficial al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor www.anpc.gov.ro - link-ul Lista comisariate judetene

Placheta este gratuita

Ordin 594/2014

Ordin 594/2014 privind modificarea Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor nr. 72/2010 privind unele masuri de informare a consumatorilor

Ordinul 594/2014 a intrat in vigoare la data de 21 ianuarie 2015

Mai multe articole...

  1. ANPC a dispus inchiderea definitiva a unei firme care vindea produse pentru constructii
  2. Saloanele de coafura, frizerie si intretinere corporala, verificate de ANPC
  3. Ghirlandele electrice, verificate de ANPC
  4. Produsele textile si articolele pentru sporturile de iarna, verificate de ANPC
  5. Carnea si produsele din carne, verificate de ANPC

 

© Echipamente si antene wireless-Wifi 2019
Powered By . OC Europa by Laptophome